گرافیک جوانه

آموزش های صفحه آرایی و طراحی کتاب

گرافیک جوانه

آموزش های صفحه آرایی و طراحی کتاب

آموزش های صفحه آرایی و طراحی کتاب

۱۱ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

طراحی سایت در قم

جواد واعظی | پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶، ۰۵:۳۳ ب.ظ
چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۱۰/۲۸

نیاز به طراحی وب سایت برای هر مؤسسه و شرکتی در شهر مقدس قم که به واسطه وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و وجود حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این شهر، از ظرفیت فرهنگی بالایی برخوردار است و تعداد زیاد و قابل توجهی از مؤسسات و مراکز داخلی و خارجی تمایل به داشتن یک دفتر در این شهر دارند. از طرفی شهرک صنعتی و منطقه آزاد سلفچگان (سلفچکان) نیست در این استان واقع شده که این خصوصیات این استان نسبتاً کوچک را به یکی از قطب های صنعتی و فرهنگی تبدیل کرده است، از مهمترین نیازهاست.

JavanehTeam.ir/?p=2487
طراحی سایت در قم

شهر مقدس قم

استان قم یکی از ۳۱ استان ایران است که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقهٔ خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد. مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است. استان قم از نظر وسعت پس از استان البرز کوچک‌ترین استان ایران است. استان قم تنها یک شهرستان دارد. شهرهای قم، جعفریه، پردیسان و سلفچگان مهم‌ترین شهرهای استان به شمار می‌روند. از معروف ترین روستاهای استان قم، می توان به وشنوه،خاوه،فردو و کرمجگان اشاره کرد.

عوامل مؤثر بر وضع اقتصادی شهر قم

مهم‌ترین عامل مؤثر بر وضع اقتصادی استان، صنعت گردشگری و به ویژه توریسم مذهبی است و دلیل آن وجود حرم فاطمه معصومه و مسجد جمکران و تعداد زیادی از مزارهای امام‌زاده‌ها و علویان در استان است که در تمام فصول سال، پذیرای زایران بسیاری از نقاط مختلف ایران و سایر کشورها است که این امر موجب رونق بازار کار و خدمات در این شهر شده است.

دلایل نیاز به داشتن وب سایت

۱- وب سایت در نقش بروشور و کاتالوگ آنلاین

کاتالوگ و بروشور کسب و کار شما در ۲۴ ساعت امکان ارائه شدن به مشتریان را خواهد داشت. این را مقایسه کنید با هزینه های گزافی که تاکنون برای تهیه و توزیع بروشورهای کاغذی انجام داده اید تا به ارزش وب سایت بیشتر پی ببرید.

۲- نمایش حرفه ای بودن و ارزش کسب و کار

اگر شما وب سایت داشته باشید می توانید از ایمیل وب سایت خود (مانند sales@javanehteam.ir) برای ارائه به مشتریان استفاده نمایید که شکل بسیار حرفه ای تری دارد نسبت به این که در ارتباطات خود از ایمیل های شخصی مانند سرویس های جی میل و یاهو استفاده نمایید. ضمن این که وجود وب سایت می تواند این پیام را به ذهن مخاطبان مخابره کند که این کسب و کار خالق ارزشی است که حاضر است با صرف هزینه، آن را در وب سایت خود معرفی و تبلیغ نماید.

۳- در معرض دید مشتریان بیشتری قرار بگیرید

طبق آمارها هر روز حدود بیش از ۲٫۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند و اگر شما در این فضای آنلاین حضور نداشته باشید عملاً امکان استفاده از فرصت دیده شدن در اینترنت را از دست خواهید داد.

۴- فرصت اثرگذاری روی مشتریان بالقوه

با حضور در فضای آنلاین شما این فرصت فوق العاده را خواهید داشت که مشتریان خود را با ارائه و معرفی موثر خدمات و محصولات خود جذب نمایید.

۵- وب سایت در نقش واحد خدمات مشتریان ۲۴ ساعته

وقتی شما محتوای متناسب با نیاز کاربران وب سایت خود را تهیه و منتشر می نمایید دیگر لازم نیست تا آن ها برای پرسیدن سوالات خود به محل شما مراجعه حضوری نمایند و یا حتی تلفن بزنند.

۶- ارائه سریع آخرین محصولات و خدمات

به راحتی و به سرعت و به صورت رایگان می توانید آخرین محصولات و خدمات خود را در وب سایت ارائه نموده یا خدمات قبلی را به روز رسانی نمایید و مشتریان خود را از تغییرات کسب و کارتان با خبر سازید.

۷- تقویت بخش بازاریابی

قطعاً امروزه بخش مهمی از فعالیت های بازاریابی به بازاریابی آنلاین اختصاص دارد. بدون داشتن وب سایت فرصت مغتنم استفاده از مشتریان بالقوه خود در فضای آنلاین را از دست خواهید داد. امروزه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستتجو (سئو) برای صاحبان کسب و کارها بسیار اهمیت دارد چرا که می تواند مستقیماً جریان مالی مستمری را با افزایش فروش برای آن ها ایجاد نماید.

۸- پشتیبانی ۲۴ ساعته

با راه اندازی صحیح و پرقدرت یک سیستم تیکتینگ (سیستم ثبت درخواست های مشتریان) در وب سایت خود همیشه می توانید با افتخار به مشتریانتان بگویید که ۲۴ ساعته از آنها پشتیبانی و حمایت خواهید کرد.

۹- فرصت بلاگ نویسی و اشتراک گذاری عقاید و تجربیات شخصی

شما همواره می توانید در بخش مقالات یا نوشته های وب سایتتان عقاید و تجربیات خود را با کاربران خود در سراسر دنیا به اشتراک بگذارید و با آن ها در تعامل باشید.

۱۰-یک رسانه در اختیار دارید

وب سایت شما میتواند رسانه شما باشد. به عنوان مثال هر گاه خبری یا شایعه ای در فضای کسب و کار درباره شما مطرح می شود ، یک مرجع موثق کاربران برای مراجعه و کسب اخبار دقیق، وب سایت کسب وکار ها است.

۱۱- شانس رقابت با غول های کسب وکار

شاید شما قادر نباشید مانند شرکت رقیب یک آسمانخراش برای دفتر خود بخرید اما با داشتن یک وب سایت بسیار جذاب و با محتوای مناسب و موثر می توانید در ذهن بسیاری از مشتریان خود به عنوان رقیبی برای بزرگان عرصه کسب و کار خود همواره مورد توجه قرار داشته باشید.


  • جواد واعظی

استفاده از رنگها در سایت

جواد واعظی | پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵ ق.ظ


چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۱۰/۰۴

انتخاب رنگهای صحیح برای سایت، به همان میزانی اهمییت دارد که انتخاب گرافیک و مطالب برای سایت مهم می باشند. این مقاله به بحث پیرامون فاکتورهای موثر در انتخاب رنگ برای استفاده در سایت می پردازد.

JavanehTeam.ir/?p=2310
استفاده از رنگها در سایت

انتخاب رنگهای صحیح برای سایت، به همان میزانی اهمییت دارد که انتخاب گرافیک و مطالب برای سایت مهم می باشند. این مقاله به بحث پیرامون فاکتورهای موثر در انتخاب رنگ برای استفاده در سایت می پردازد.

رنگها تاثیر زیادی بر مردم دارند. برخی از رنگها می توانند عواطف گوناگونی را در مردم ایجاد کنند. عکس العملهای عاطفی می تواند تصویر شرکت شما را در ذهن بینندگان خود تحت تاثیر قرار دهد که به نوبه خود می تواند تاثیر بسزایی روی برند شرکت شما داشته باشد.

چنانچه شبهاتی در تاثیر رنگ بر عواطف دارید، به این مطلب دقت کنید: “غول چشم سبز”، “چشم قرمز”، یا “خاطره سیاه رنگ”. غول چشم سبز، مرتبط با حسادت، چشم قرمز، به معنای شخصی خشمگین و خاطره ای سیاه رنگ به معنای افسردگی است. انسانها رنگها را به عواطف گوناگونی نسبت می دهند. علم ثابت کرده است که رنگهای مختلف می توانند انسانها را خوشحال، ناراحت، راحت، خشمگین، به وجد یا به ترس آورند.

هر چیزی که بتواند در انسانها این پاسخها را بوجود آورد، نیازمند آن است که با دقت بیشتری در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد. رنگها تمایل دارند تا بصورت “طبیعی”، “گرم” یا “سرد” طبقه بندی شوند. در نتیجه اجازه دهید نگاهی به آنها بیاندازیم.

رنگهای طبیعی

سفید – سفید به معنای خلوص و شفافیت است. در برخی فرهنگها، سفید رنگ مرگ است در حالیکه در برخی دیگر از فرهنگها، سفید رنگ امید و ازدواج است.

خاکستری – خاکستری از اطمینان و محافظه کاری نشات می گیرد. سایه های خاکستری، از مرسوم ترین رنگها برای لباسهای رسمی کار هستند.

قهوه ای – قهوه ای به معنای زمین، خانه و خانواده است.

سیاه – سیاه به منزله بزرگنمایی قدرت، شکوه و پیچیدگی است. در برخی فرهنگها، سیاه به معنای مرگ است.

رنگهای گرم

قرمز – قرمز رنگی مطلوب برای جلب توجه است. و این همان دلیلی است که چرا از این رنگ برای نامه های تبلیغاتی استفاده می شود تا نکات ویژه مورد تاکید قرار گیرند. قرمز سمبولی برای خشم، تخطی، شهوت و هوس است و می تواند واقعا فشار خون افراد را بالاتر برد.

زرد – زرد به معنای ضعف یا ترس و همچنین گرما و خوشحالی است.

نارنجی – نارنجی به مرتبط با اشتهای افراد است.

صورتی – صورتی معمولا نشان دهنده معصومیت، زنانگی و عشق است.

رنگهای سرد

آبی – آبی اثر بی صدا بودن در افراد را دارد. آبی به منزله هوش و اعتماد است. جالب است بدانید که بسیاری از سازمانهای مالی و پزشکی از تم های آبی استفاده می کنند. آبی می تواند همچنین جلوگیرنده اشتها باشد.

سبز – در حالیکه سبز به معنای حسادت، حریص بودن و بی تجربگی است، ولی همین رنگ به معنای پول و ثروت نیز می باشد.

ارغوانی – ارغوانی نشانه ای از خلاقیت است. سایه های تیره تر از این رنگ، در زمانهایی از تاریخ، مختص به دربار و پادشاهان بود و سایه های روشنتر آن معمولا با عشق مرتبط هستند.

رنگهای WEB SAFE

لامپهای خلا، LCD و تلویزیون پلاسما، هر کدام، رنگها را بگونه ای متفاوت نشان می دهند. ۲۱۶ رنگ وجود دارد که می تواند در هر نوع صفحه نمایشی و در هر نوع مرورگزی به شکلی یکسان نشان داده شوند. این ۲۱۶ رنگ، رنگهای Web Safe نامیده می شوند. چنانچه پیوستگی در رنگها مهم باشد، شما می بایست تنها از رنگهای Web Safe در سایت خود استفاده نمایید.

طرحهای رنگ

طرحهای رنگ می توانند ترکیبی از یک رنگ، رنگهای مکمل، یا رنگهای متضاد باشند.

تک رنگ: طرحهای تک رنگ از چندین سایه مختلف با شدتهای مختلف رنگ بر روی پیش زمینه ای سیاه و سفید می باشد. بعنوان مثال، چنانچه بخواهید از یک طرح رنگ قرمز استفاده کنید، می توانید از هر چیزی بین روشنترین صورتی تا قرمز تیره مایل به مشکی، استفاده نمایید.

رنگهای مکمل: طرح رنگهای مکمل از دو یا تعداد بیشتری از رنگهایی استفاده می کنند که در کنار هم مناسب می باشند و ترکیبی مطبوع را تولید می کنند که برای سلیقه بیشتر افراد مناسب است. یکی از رنگها ممکن است غالب باشد و رنگ دیگر مکمل آن باشد.

رنگهای متضاد: طرح رنگهای متضاد از دو یا تعداد بیشتری رنگ غالب استفاده می کنند تا یک “اثر چشمگیر” تولید شود. بعنوان مثال، استفاده از صفحه ای با پیش زمینه آبی تیره و قابی با رنگ قرمز سیر اطراف یک محدوده متنی با رنگ پیش زمینه سفید و فونت سیاه، نوعی از طرح رنگ متضاد است.

طراحان سایت نیاز دارند تا در هنگام استفاده از رنگهای متضاد دقت کنند چراکه برخی از ترکیب ها، منجر به اثر ارتعاش خواهند کرد نظیر متن قرمز روی پیش زمینه آبی که می تواند به چشمان برخی افراد صدمه وارد کند. ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که استفاده از آنها چندان مطلوب نمی باشد.

چهارچوب کلی رنگ ها

چهارچوبی که در زیر آمده است پیشنهادهایی می باشند که می بایست در ساخت و طراحی صفحات در نظر گرفته شوند تا برای همگان خوانا باشد.
متن باید خوانا باشد. واضح است که سیاه روی سفید، انتخابی پیش فرض است ولی ترکیبات دیگر نیز می توانند مناسب باشند. سفید یا زرد یا رنگهای روشن دیگر نیز روی پیش زمینه های سیاه یا تیره مناسب می باشند. ولی زرد، سبز یا خاکستری روی سفید مناسب نمی باشند.

از رنگهایی استفاده کنید که برای چشم جذاب و مطلوب هستند و رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.

از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.

رنگها می بایست در صفحات سایت شما، متحدالشکل باشند تا برندی را برای سایت تان خلق کنند و به بازدید کنندگان این حس را القا کند که آنها هنوز روی سایت شما هستند.

وقنی سایتی را طراحی می کنید، تم رنگی را انتخاب کنید، این موضوع به همان میزان اهمییت دارد که المانهای گرافیکی و مطالب سایت اهمییت دارند. ظاهر کلی سایت، حس بازدید کنندگان سایت را مشخص خواهد کرد و می تواند مشخص کننده تفاوت میان موفقیت و شکست در طراحی سایت باشد.


  • جواد واعظی

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

جواد واعظی | پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵ ق.ظ


چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۱۰/۰۶

استراتژی به معنای روش های رسیدن به اهداف است. فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند هر فعالیت هدفدار دیگری نیازمند تعیین استراتژی است. بی برنامگی در هر فعالیتی منجر به نتایج مطلوب نخواهد شد پس در فعالیت های شبکه های اجتماعی نیز، نیازمند برنامه ریزی و راهبرد صحیح خواهیم بود.

JavanehTeam.ir/?p=2320
استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

۱- کجا هستید؟

شما زمانی به درک این واژه خواهید رسید که آنچه دراختیار دارید، نقاط ضعف، نقاط قوی و … را بدون جانب داری شناسایی کنید.

۲- مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

در گام بعد باید بررسی کنید که برای چه کسانی فعالیت خواهید کرد؟

جامعه و مخاطب هدف خود را به صورت کامل شناسایی کنید: سن، جنسیت، سطح تحصیلات، میزان دانش آنها از فناوری اطلاعات، جایگاه های حضور آنها چه در شبکه های اجتماعی چه در جامعه و … . شما با شناسایی مخاطبانتان می‌توانید به خوبی آن محتوایی را که نیاز دارند ارائه دهید. اما اگر این مخاطبان به درستی شناسایی نشوند هرگز نخواهید توانست به خوبی توجه آنهارا جلب کنید.

۳- هدف شما از حضور در شبکه های اجتماعی چه چیزی است؟

آیا میخواهید فقط شناخته شوید و ذهنها باقی بمانید؟ یا میخواهید فروش داشته باشید؟ یا شاید میخواهید با مشتریان تعامل داشته باشید؟مشخص کردن اهداف باعث مشخص شدن راهبردهای مناسب خواهد شد. پس اهداف باید به درستی شناخته شوند.

تعیین استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

همیشه رسانه ها برای جذب مخاطبان بیشتر بایکدیگر به رقابت می‌پردازند و رسانه‌های آنلاین معمولا معیار پیروزی خود را با میزان عضویت، لایک و فالوهای بیشتر می‌بینند. اگر یک رسانه بتواند به درستی با سلایق، حساسیت ها و نیازمندیهای مخاطب خود آشنا شود خیلی بهتر می‌توان او را به خود جذب کند. برای برنامه ریزی و تعیین استراتژی محتوا در شبکه های اجتماعی مثال لازم است که بدانیم مثلا مخاطبان ما در روز چقدر وب گردی دارن؟ به کدام شبکه اجتماعی سر میزنند و چه سبک پستهایی آنها را جذب و چه سبک پست هایی آنها را ناراحت می‌کند.

آنها چه تیپ شخصیتی دارند و …

در همه شبکه های اجتماعی محتوا به اشتراک گذاشته می‌شود. این محتوا می‌تواند متون کوتاه (توییتر)، عکس (اینستاگرام)، ویدئو (یوتیوب) و حتی تلفیق عکس، ویدئو و متن (فیسبوک) باشد.

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی به شما کمک میکند تا مدلی از محتوای مناسب مخاطبانتان در شبکه یا شبکه های اجتماعی مورد نظرتان قرار دهید.

در پروسه تعیین استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی، سخت ترین بخش مربوط به همین تولید محتواست.

کدام محتوا درکدام شبکه اجتماعی؟ کدام مخاطب در کدام شبکه اجتماعی؟

اگر دقت کرده باشید امکان دارد افراد مختلف در شبکه های اجتماعی مختلفی حضور داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که می‌توان هر محتوایی را در هر شبکه ای قرار داد.

به عنوان مثال اگر در لینکدین محتوای هجو قرار دهید با بازخورد منفی مواجه خواهید شد، زیرا لینکدین شبکه اجتماعی متخصصین است و افراد در این شبکه اطلاعات مربوط به مشاغل را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند نه لطیفه.

پس چه باید کرد؟

بهتر است پس از شناسایی مخاطبانتان بررسی کنید که این افراد در کدام شبکه حضور دارند و چه محتوایی مناسب آنها در آن شبکه اجتماعی است.

برنامه ریزی کرده اید؟

فرض کنید تا به اینجا میدانید مخاطب شما کیست،‌ کجاست و به چه نیاز دارد. با چه برنامه ای میخواهید برای مخاطب، استراتژی خود را عملیاتی کنید؟

یک برنامه زمانبندی دقیق برای انتشار محتوا داشته باشید. چه تعداد محتوا در چه روزهایی از هفته باید منتشر شوند؟ این مورد به مخاطب شما بستگی دارد که چه زمانی حضور دارد تا محتوای شما را ببیند، یا اینکه مخاطب شما ظرفیت دیدن چند پست از شما را در طول روز یا هفته دارد.

رصد کنید

همیشه جوامع مختلف اجتماعی را درارتباط با موضوع کسب و کار خود رصد کنید. به حرف مخاطبان گوش کنید، نیازهای آنها را دریابید، به صحبت های آنها پاسخ دهید تا در شبکه های اجتماعی به نتایج مطلوب دست یابید. اگر برنامه شما انتشار محتوای یکطرفه و نشنیدن صدای کاربر است، همین امروز از فعالیت در شبکه های اجتماعی دست بکشید.

تحلیل کنید

تهیه گزارش و آمار منسجم و منظم می‌تواند باعث رشد فعالیت شما شود. ابزارهای مختلفی جهت تحلیل شبکه های اجتماعی موجود است که میتوان از آنها نیز بهره جست. تحلیل صحیح از فعالیت خود و کاربران مخاطب در شبکه های اجتماعی نتایج شگفت انگیزی برای شما و کسب و کارتان رقم خواهد زد.

کمپینهای مختلف طراحی کنید

اکانت های خنثی و بی کیفیت همیشه خسته کننده اند. پس سعی کنید برای کاربرانتان کمپینهای جذاب تهیه و تدارک ببینید.


  • جواد واعظی

مهم ترین نکات طراحی سایت چیست؟

جواد واعظی | پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵ ق.ظ


چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۱۰/۰۸

در این مطلب می خواهیم نکات مهمی را که برای طراحی سایت خود باید رعایت کنید را برایتان شرح دهیم. رعایت کردن این نکات می تواند رابط کاربری زیبا و راحت تری را در اختیار مشتریان، کاربران و بازدیدکنندن وبسایت شما قرار دهد. انجام این نکات به مرور زمان و به روز رسانی آنها در نهایت به محبوب شدن و پربازدید شدن سایتتان کمک می کند.

JavanehTeam.ir/?p=2326
مهم ترین نکات طراحی سایت چیست؟

انتخاب یک دامین مناسب

نام دامین، آدرس اینترنتی وب سایت شما می باشد. تمامی وب سایت ها باید قبل از ورود به دنیای اینترنت و سایت، نام دامین داشته باشند. اگر شما برای ترویج و تبلیغ کسب و کار خود بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته اید، راهی سود آور وجود دارد، آن هم این است که قبل از طراحی سایت، نام دامنه ای انتخاب کنید که نزدیک به نام کسب و کار شما است، تا کاربران به محض دیدن نام دامین شما، دریابند که کار شما چیست و چه خدماتی ارائه می دهید. اما اگر بودجه کافی ندارید سود آورترین راه این است که نام دامینی انتخاب کنید که یک کلمه کلیدی را شامل شود. در این صورت وقتی مردم عبارت و کلمه خاصی را جستجو می کنند احتمال این که سایت شما نیز جزو نتایج جستجو باشد، بیشتر خواهد بود. از نامی استفاده کنید که با زمینه و اهداف کاری شما متناسب باشد.

رعایت استاندارد های طراحی

به استانداردهای طراحی وب سایت توجه کنید. در اینترنت وب سایت هایی وجود دارد که از بیش از ۶ یا ۸ فریم در صفحه استفاده کرده اند. استفاده از تکنیک های غیر متعارف و عدم توجه به استانداردها هرچند ممکن است باعث زیبایی وب سایت شود، اما باعث ناراحتی برخی دیگر از بازدید کنندگان سایت خواهد شد.

سرعت بارگزاری سایت

هر روز به تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می کنند افزوده می شود، اما این بدین معنی نیست که سرعت اتصال آن ها به اندازه سرعت اتصال شماست. تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده است که سرعت لود صفحه مهم ترین فاکتور رنکینگ می باشد. یک مشتری بالقوه علاقه و اشتیاق خودش را برای دیدن وب سایت شما از دست می دهد اگر بعد از چند ثانیه هیچ بخشی از سایت بالا نیاید. پس سایت خود را سبک و روان طراحی کنید تا بتوانید مشتریان و بازدیدکنندگان را راضی نگه دارید.

مطالب و محتوای سایت

درباره محتوای وب سایت خود فکر کنید. هر چقدر که وب سایت شما زیبا طراحی شده باشد چنانچه اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه ندهید، از شما رو برمی گردانند. کاربران به دنبال اطلاعات و محتوا به سایت شما آمده اند و وب سایت باید به آنها حس خوبی از یافتن اطلاعات درست، مفید و سهل الوصول همراه با زیبایی گرافیکی القا کند. در ارائه اطلاعات و توضیحات دست و دل باز باشید، شاید برخی از اطلاعات ساده ای که به نظر شما حائز اهمیت نیستند برای کاربران وب سایت شما بسیار جذاب باشند.

رنگبندی سایت

رنگ ها می توانند نقش مهمی در طراحی سایت شما داشته باشند. حتی بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید. رنگ ها بر قابلیت استفاده سایت تأثیر مهمی دارند. علاوه بر رنگ هایی که در کنار هم جلوه خاص و زیبایی را به سایت شما می بخشند، رنگ هایی هم وجود دارند که کاربران به محض دیدن آنها سایت شما را ترک میکنند. موارد ذکر شده تنها تعدادی از نکات مهم در طراحی سایت می باشد که هر چند ابتدایی، ولی بسیار کاربردی و پر اهمیت هستند که در عین سادگی بسیاری از صاحبان سایت به آن ها توجه نمی کنند. پس آن ها را حتماً جدی بگیرید و آنها را امتحان کنید. در پایان نتیجه را نسبت به حالت قبل مقایسه کنید و متوجه تأثیرات این نکات شوید.

دستیابی آسان به موضوع (حداقل کلیک)

این نکته بسیار مهم است. بین بازدیدکنندگان و اطلاعات، حداقل کلیک ممکن را در نظر بگیرید تا بازدیدکننده مجبور نباشد برای دستیابی به اطلاعات مورد نیازش چندین بار کلیک کند. کلیک کردن زیاد باعث می شود که بازدیدکنندگان سایت را ترک کنند.

بهینه سازی و سئو سایت

وب سایت شما باید برای موتورهای جستجو بهینه شود. بهترین و کم هزینه ترین راه برای جذب مخاطب برای وب سایت شما، استفاده از کلیک ارگانیک است. کلیک ارگانیک یعنی بازدیدکنندگانی که با کلیک برروی لینک وب سایت شما در موتورهای جستجو به وب سایت شما آمده اند. این نوع کلیک کم هزینه ترین راه برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت شماست. در حین طراحی وب سایت به این موضوع توجه کنید.


  • جواد واعظی

راهنمای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

جواد واعظی | پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴ ق.ظ


چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۱۰/۰۸

راه اندازی کسب و کار اینترنتی کار بسیار آسانی است. البته فقط راه اندازی آن کار آسانی است. هر کسی با هر توان مالی و هر تخصص و علاقه ای می تواند یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کند. ولی آیا فقط راه اندازی کردن یک کسب و کار اینترنتی موفقیت در آن را تضمین می کند؟

JavanehTeam.ir/?p=2347
راهنمای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

برای اینکه هر کسی بتواند کسب و کار اینترنتی موفقی را راه اندازی کند باید ابتدا مراحلی را طی کند که در این مقاله هدف اصلیم معرفی همین مراحل است. کسانی که این مراحل را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود طی کرده اند اکثرا توانسته اند کسب و کارهای موفقی را راه اندازی کنند. پس اگر شما هم می خواهید بدانید چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟ تا انتهای این مقاله همراه من باشید.
چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟
برای اینکه در هر کسب و کاری موفق باشید قبل از راه اندازی آن باید یک سری از مسائل را مورد بررسی قرار دهید. مثلا باید بدانید مخاطبان شما دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارند یا اینکه رقبای احتمالی شما چه کار می کنند. آیا تا الان توانسته اند در بر طرف کردن نیاز مخاطبانشان موفق ظاهر شوند یا خیر؟ همچنین در ادامه کسب و کار خود هم باید اصولی را رعایت کنید. مثلا بازاریابی یا تبلیغات برای محصولات خود در هر مکانی امکان پذیر نیست و ممکن است بازگشت هزینه ای را برای شما نداشته باشد. در این مقاله مواردی را عنوان می کنم و توضیحاتی را درباره آن ها به شما می دهم که رعایت آن ها موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما را تضمین می کند.

۱- بررسی و تحلیل رقبا

قبل از شروع هر کاری باید رقبای بالقوه خود را شناسایی کنید و آن ها را کاملا بشناسید. همیشه باید کسانی که قرار است با شما رقابت کنند یا اینکه رقیب کاری شما هستند را زیر نظر داشته باشید. به طور کلی باید بدانید چه محتوایی را چگونه در اختیار مخاطبانشان قرار می دهند. این مسئله خیلی مهم است و همیشه در اولویت قرار دارد. البته بررسی سئوی سایت رقیبان و دیگر بررسی ها هم در ادامه کار باید انجام شود.

۲- یک نیاز را شناسایی کنید

بیشتر افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری را دارند این اشتباه را مرتکب می شوند. قبل از اینکه نیاز مخاطبانشان را به درستی شناسایی کنند به فکر حل مشکل می افتند. یعنی بدون اینکه بدانند محصولشان قرار است مورد استفاده چه کسانی قرار بگیرد آن را تولید می کنند. در بیشتر مواقع فروش چنین محصولات و خدماتی با مشکل مواجه می شود.

به حرف مخاطبان هدف خود گوش دهید. بهتر است به سایت های سوال و جواب یا انجمن های گفت گو یا شبکه های اجتماعی مراجعه کنید و از این طریق نیاز آن ها را شناسایی کنید. عبارات کلیدی بیشتر جست و جو شده را پیدا کنید و ببینید آیا سایت هایی برای رفع نیاز این عبارات جست و جو شده وجود دارند تا به خوبی نیاز آن ها را رفع کنند یا خیر؟

به سایت رقباتون هم سری بزنید و ببینید آیا توانسته اند مشکل مخاطبانشان را رفع کنند. در بسیاری از مواقع می توانید از کامنت های درج شده زیر محصولات و خدماتشان از این قضیه با خبر شوید. در لا به لای کامنت ها هم می توانید نیاز مخاطبانی را که نیازشان به خوبی بر طرف نشده است را پیدا کنید. شاید به کامنتی مثلا ای کاش فلان چیز رو هم تو این محصول کامل توضیح می دادید برخوردید.

۳- استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش

برای اینکه بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید باید بتوانید محصولات خود را به مخاطبانتان به خوبی بفروشید. برای این کار باید استراتژی داشته باشید. با توجه به نوع کسب و کار خود و میزان بودجه ای که دارید می توانید یکی از روش های بازاریابی اینترنتی را انتخاب کنید و برای فروش محصولات خود روی آن تمرکز کنید.

اگر قصد دارید در دراز مدت سرمایه گذاری کنید می توانید از بازاریابی محتوا و سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید. اگر می خواهید سریع جواب بگیرید می توانید از تبلیغات شامل هزینه مثل تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

اما قبل از شروع هر گونه فعالیت بازاریابی باید بتوانید محصول خود را به درستی و کامل به مخاطبان خود معرفی کنید. باید به آن ها این اطمینان را بدهید که محصول شما دقیقا همان چیزی است که نیازشان را رفع می کند. باید به آن ها اطمینان دهید که با خرید محصول شما پشیمان نمی شوند. باید اعتماد سازی کنید تا مخاطبانتان به شما اعتماد کنند و محصول شما را بخرند.

در مخاطبان خود این احساس را ایجاد کنید که محصول شما برایشان ضروری است. از آن ها بخواهید که محصول شما را بخرند و به دیگران نیز معرفی کنند.

۴- راه اندازی وب سایت

با راه اندازی وب سایت شروع تعامل با مخاطبانتان آغاز می شود. اما قبل از راه اندازی وب سایت کسب و کار خود باید محتوا به اندازه کافی تولید کرده باشید. چه محتوای رایگان برای اعتماد سازی و چه محتوای پولی برای فروش(محصولات)

بعد از اینکه محتوای خود را آماده کرده اید نوبت آن رسیده است تا وب سایت خود را راه اندازی کنید. برای اینکار می توانید از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس که خیلی محبوب است استفاده کنید. اگر می خواهید منحصر به فرد نیز باشید با توجه به بودجه خود می توانید از متخصصین در طراحی وب سایت کمک بگیرید. اگر هم بودجه کمی دارید ولی همچنان دوست دارید منحصر به فرد باشید می توانید از همان وردپرس استفاده کنید و سفارش ساخت قالب اختصاصی برای سایت خود را به یکی از طراحان قالب بدهید.

به نظر من و خیلی از دوستان دیگر طراحی وب سایت چندان هم مهم نیست! البته باز هم می گویم بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. ولی اگر بتوانید محتوای خوبی را ارائه کنید که نیاز مخاطبانتان را به خوبی بر طرف کند واقعا شکل و شمایل وب سایت شما برای آن ها چندان مهم نیست. این یک واقعیت است.

سعی کنید سایتتان را خیلی ساده در عین حال زیبا و کاربر پسند طراحی کنید. از فونت های جدید استفاده کنید. از رنگی استفاده کنید که مختص موضوع کسب و کار شماست. فرایند ثبت نام در سایت و خرید محصولات از سایت را ساده کنید. سعی کنید سیستم های اتوماتیک سازی مثل دریافت ایمیل، ارسال ایمیل خوشامدگویی، ارسال هدایا و محصولات را در وب سایت خود ایجاد کنید.

۵- برند سازی و جلب اعتماد

اگر بتوانید اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید و نیاز آن ها را به درستی و سر فرصت بر طرف کنید این همان برند سازی است. در واقع برند سازی حتما این نیست که نام کسب و کار شما همه جا دیده شود. بعضی از دوستان فکر می کنند برندسازی فقط با تبلیغات انبوه انجام می شود. ولی باید بدانید که تا وقتی نتوانید به خوبی اعتماد سازی کنید نمی توانید برند سازی کنید.

باید در کارتان خودتان را متخصص معرفی کنید. باید مخاطبانتان شما را به عنوان مرجع در کسب و کارتان بشناسند. سعی کنید محتوای ارزشمندی که به اندازه یک محصول پولی ارزش دارد را در اختیار آن ها قرار دهید. این بهترین راهی است که شما بتوانید اعتماد سازی کنید. زمانی که اینگونه رفتار کنید مخاطبانتان با چشمان بسته به تمام پیشنهاد های شما جواب مثبت می دهند. و این دقیقا همان برند سازی است. بهتر است به برند های بزرگ نگاهی بیاندازید. ببینید چه کار کردند که توانسته اند این گونه نام تجاری خود را محبوب و معروف کنند.

۶- اتوماتیک سازی فرایند بازاریابی

برای اینکه بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را گسترش دهید باید آن را اتوماتیک کنید. یعنی بتوانید پیشنهاد های خود را به صورت اتوماتیک برای مخاطبانتان ارسال کنید. با این کار سرعت درآمد زائی و پیشرفت شما در کسب و کارتان بالا می رود. برای اینکار باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. سایت شما باید مجهز به دریافت اطلاعات تماس بازدیدکنندگانتان باشد تا از طریق ایمیل بتوانید پیشنهادهای خود را برای کاربرانتان ارسال کنید.

اگر از ایمیل مارکتینگ استفاده نکنید موفقیت شما در کسب و کارتان تضمین شده نیست. به خاطر اینکه شما باید بتوانید از طریق روشی دوباره با مخاطبانتان ارتباط بر قرار کنید و ایمیل مارکتینگ دقیقا همان ابزاری است که شما به آن احتیاج دارید.

هنگامی که مخاطبانتان از سایت شما دیدن می کنند ممکن است دیگر هیچ وقت سایت شما را به یاد نیاورند. ولی اگر ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده باشند شما می توانید با ارائه پیشنهاد های جدید آن ها را دوباره به سایت خود دعوت کنید.

با درست کردن سیستم ارسال ایمیل های اتوماتیک هم می توانید قیف های فروش متعددی ایجاد کنید و از این طریق فروش های رویایی و باور نکردنی را تجربه کنید.

جمع بندی و سخن آخر

اگر قصد دارید کسب و کار اینترنتی موفقی را راه اندازی کنید این مقاله را دوباره بخوانید. مواردی که در این مقاله ذکر کردم دقیقا همان چیزهایی است که شما با رعایت کردن آن ها می توانید کسب و کار موفقی را به صورت آنلاین راه اندازی کنید. مهمترین مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم بررسی رقبا، شناخت نیاز مخاطبان، بازاریابی و اعتماد سازی است که شما حتما باید این موارد را رعایت کنید. موفقیت شما در کسب و کارتان به میزان سرمایه ربطی ندارد بلکه بستگی به خودتان دارد. بستگی دارد چه میزان علاقه دارید تا نیاز مخاطبانتان را رفع کنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.


  • جواد واعظی

مزیت کسب و کار اینترنتی شما نسبت به رقیبانتان چیست؟

جواد واعظی | پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴ ق.ظ


چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۱۰/۰۹

هر کاری کنید تا افراد شما را به رقبایتان ترجیح دهند مزیت رقابتی محسوب می شود. مزیت رقابتی یکی از مهمترین عواملی است که باعث موفقیت هر کسب و کار اینترنتی می شود. البته در همه کسب و کارها باید مزیت رقابتی وجود داشته باشد.

JavanehTeam.ir/?p=2351
مزیت کسب و کار اینترنتی شما نسبت به رقیبانتان چیست؟

مزیت رقابتی چیست؟

در این مقاله قصد دارم در مورد مزیت رقابتی و ضرورت آن در کسب و کار های آنلاین صحبت کنم. پس برای اینکه بدانید مزیت رقابتی چیست و چرا اینقدر در کسب و کارهای اینترنتی مهم است همراه ما باشید. راستی مزیت رقابتی شما در کسب و کار اینترنتی تان چیست؟

ایجاد مزیت رقابتی شاید چندان کار سختی هم نباشد. معمولا با استفاده از نقص هایی که در کسب و کارهای رقبایتان است می توانید برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنید. به عنوان مثال رقیب شما محصولاتش را ۶ ساعته به دست مشتریانش می رساند. شما می توانید مدت زمان تحویل محصولاتتان را به مشتریان خود کمتر کنید و این می تواند یک مزیت رقابتی برای شما ایجاد کند. البته این فقط یک مثال ساده بود.

مزیت رقابتی شامل هر چیزی می شود که شما را نسبت به رقبایتان محبوب تر کند. مزیت رقابتی در بسیاری از مواقع با استفاده از تکنیک های فروش و بازاریابی اینترنتی نیز ایجاد می شود.

مزایای مزیت رقابتی چیست؟

اولین مزیتی که مزیت رقابتی برای هر کسب و کاری دارد این است که افراد بیشتری کسب و کار مورد نظر را برای رفع نیاز خود انتخاب می کنند. این امر مسلما باعث ایجاد چند برابر شدن مشتری ها و در نهایت افزایش فروش می شود.

از دیگر مزایایی که مزیت رقابتی برای هر کسب و کاری ممکن است داشته باشد بیشتر دیده شدن آن توسط مردم است. مطمئن باشید اگر شما نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی خوبی داشته باشید مردم درباره شما صحبت می کنند و این باعث می شود تا نام کسب و کار شما دهان به دهان بین افراد زیادی بچرخد و معرفی شود.

چگونه مزیت رقابتی ایجاد کنیم؟

بهترین راه برای اینکه بتوانید برای کسب و کار خود مزیت رقابتی ایجاد کنید این است که به کسب و کارهای رقبای خود نگاه کنید. همین الان وارد سایت آن ها شوید ببینید چه چیزهایی نظر شما را جلب می کند؟ از محتوا گرفته تا مدل سرویس دهی آن ها به مشتریانشان. حتی اگر براتون امکان داشت سعی کنید جزء یکی از مشتریان آن ها شوید تا از نحوه پشتیبانی و سرویس دهی آن ها آشنا شوید. شاید پشتیبانی آن ها ضعیف باشد! شاید محصولاتشان گارانتی نداشته باشد. شاید در تحویل محصول به مشتریانشان ضعیف عمل کنند. شاید خدمات پس از فروش نداشته باشند و شاید های دیگر…

سعی کنید تمام ضعف هایی که در رقبای شما است را پیدا کنید و در خود تقویت شان کنید. البته شاید خیلی از دوستان به این چیزها مزیت رقابتی نگویند ولی مطمئن باشید با استفاده از همین روش می توانید مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید و موفقیت خود را در کسب و کارتان تضمین کنید.

همانطور که متوجه شدید خیلی مهم است هر کسب و کاری برای خود مزیت رقابتی داشته باشد. همین الان یک کاغذ بردارید و روی آن چیزهایی را بنویسید که به نظر خودتان می تواند برای شما مزیت رقابتی ایجاد کند. فرقی نمی کند چی باشد. مهم این است که هر چیزی که باشد شما را نسبت به رقبای خود متمایز می کند.

اگر شما هم می خواهید مانند رقبای خود ظاهر شوید و حرف جدیدی برای گفتن ندارید بهتر است دیگر ادامه ندهید. مطمئن باشید اگر مزیت رقابتی نداشته باشید هرگز در کسب و کار اینترنتی خود موفق نخواهید شد. هرگز نمی توانید مثل کسب و کارهای بزرگ دیده شوید.

جمع بندی و سخن آخر

اگر مزیت رقابتی ندارید، بهتر است هرگز رقابت نکنید! به این جمله فکر کنید. مطمئن باشید مزیت رقابتی در هر کسب و کاری ضرورت دارد. برای اینکه بیشتر دیده شوید و مردم شما را نسبت به رقبای خود ترجیح بدهند باید وجه تمایزی با رقبای خود داشته باشید.

به سایت های بزرگ ایرانی مثل دیجی کالا نگاه کنید. ببینید چه مزیت های رقابتی نسبت به رقبایش دارد که اینقدر موفق است. شما نیز می توانید همانند وب سایت های پولساز ایرانی باشید به شرط اینکه مزیت رقابتی داشته باشید. امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید.


  • جواد واعظی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی

جواد واعظی | پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴ ق.ظ


چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۱۰/۱۰

با توجه به میزان سرمایه کم بعضی از افراد، خیلی ها فکر می کنند راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه های کم غیر ممکن است و در واقع شدنی نیست. ولی غافل از اینکه الان خیلی چیزها فرق کرده و ابزارهای رایگان و ارزشمندی که در اینترنت وجود دارند راه اندازی کسب و کارهای آنلاین را تسهیل کرده است. بنابراین در این مقاله می خواهم به شما ثابت کنم راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی هم امکان پذیر است.

JavanehTeam.ir/?p=2356
راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی

۱- طراحی سایت

راه اندازی و طراحی سایت اولین کاری است که برای شروع کسب و کار اینترنتی خود باید انجام دهید. البته اگر از بررسی رقبا و انتخاب ایده و نام برند صرف نظر کنیم. خیلی از دوستان هستند که تاکید بر داشتن وب سایت خیلی حرفه ای و زیبا دارند. البته این خیلی هم خوب است ولی نه با صرف هزینه های گزاف! اولا که من پیشنهاد می کنم وب سایت خود را خیلی ساده طراحی کنید چون واقعا خیلی مهم نیست! کافی است به وب سایت بزرگان حوزه کاری خود نگاهی بیاندازید. اکثرا آن ها وب سایت های ساده ای دارند و محتوایی که ارائه می کنند خیلی ارزشمند و یونیک است. پس همیشه کیفیت حرف اول را می زند.

مخاطبانی که وارد سایت شما می شوند هیچگاه به خاطر قشنگی آن در وب سایت شما نمی مانند بلکه به خاطر محتوایی که ارائه کردید وارد سایت شما می شوند. البته نمی خواهم رابطه کاربری را زیر سوال ببرم ولی باید بدانید هر فردی که وارد یک وب سایتی می شود می خواهد نیاز خود را رفع کند. شاید با خواندن یک مقاله یا دیدن یک ویدئوی آموزشی یا گوش دادن یک پادکست.

پیشنهاد من این است که وب سایت خود را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی کنید. به خاطر اینکه اولا امنیت آن خیلی بالاست و ثانیا در کشور ما خیلی محبوب است. بنابراین مطمئن باشید سایت های زیادی در مورد وردپرس محتوا تولید می کنند. این یعنی یادگیری آن بسیار آسان است. سایت های بزرگی هم هستند که دارند از وردپرس استفاده می کنند و جایگاه خیلی خوبی نیز دارند. پس تا الان باید متوجه شده باشید که هزینه های اضافه برای راه اندازی وب سایتتان کنید اشتباه محض است.

۲- تولید محتوا

منظور از تولید محتوا همان نوشتن مقاله یا ساخت ویدئوهای آموزشی است. و همچنین ساخت محصولات آموزشی پولی. تولید محتوای دیجیتال مهمترین بخش یک کسب و کار اینترنتی است که راجع به این قضیه بارها صحبت کرده ام. زمانی که شما کسب و کار اینترنتی خود را با توجه به حوزه کاری مورد علاقه تون راه اندازی می کنید باید توانایی تولید محتوا در آن زمینه را نیز داشته باشید. لازمه تولید محتوا در هر زمینه ای داشتن اطلاعات کافی در مورد آن است. این اطلاعات می تواند با توجه به تجربه چندین ساله شما بوجود آمده باشد یا اینکه ممکن است با مطالعه زیاد در مدت زمان کوتاه آن را بدست آورده باشید.

سایت هایی هستند که هزینه هایی را برای تولید محتوا دریافت می کنند. اما هیچ گاه توصیه نمی شود تولید محتوای خود را به دیگری بسپارید. البته صرف نظر از عدم اعتماد به این اشخاص در تولید محتوا (ممکن است کپی باشد) باید بدانید که تا خودتان محتوا تولید نکنید نمی توانید برند شخصی تان را گسترش دهید.

پیشنهاد من در تولید محتوا این است که از همین امروز اطلاعات خود را در زمینه کاری خود بالا ببرید. حتی شده باشد از مقالات سایت های زبان اصلی استفاده کنید باید بتوانید اطلاعات خود را ارتقاء دهید. البته تجربه کاری هم خیلی مهم است ولی مطمئننا در طول کار بدست خواهید آورد.

۳- ایمیل مارکتینگ

یکی از اجزای اصلی کسب و کارهای اینترنتی داشتن سیستم ایمیل مارکتینگ است. در واقع شما باید به اطلاعات تماس کاربرانتان دسترسی داشته باشید تا هر زمانی که دوست داشتید بتوانید با آن ها در ارتباط باشید و پیشنهاد های ویژه خود را به آن ها بدهید.

خیلی از دوستان فکر می کنند در ابتدا باید هزینه های زیادی را برای راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینک وب سایت خود کنند ولی در صورتی که این طور نیست. شما به راحتی می توانید ایمیل های رایگان ارسال کنید البته به تعداد محدود. مثلا با میلرلایت می توانید به راحتی سیستمی در سایت خود ایجاد کنید که اطلاعات تماس کاربران خود را دریافت کنید. این در صورتی است که فرم سازهایی هستند که باید هزینه های زیادی پرداخت کنید تا بتوانید مثلا یک صفحه فرود را بسازید. یا اینکه ساخت یک صفحه فرود به صورت دستی توسط طراحان و کد نویس ها هزینه های زیادی را دارد.

با میلرلایت می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. در ابتدا هم می توانید به تعداد ۱۰۰۰ ایمیل یعنی لیستی از ۱۰۰۰ ایمیل داشته باشید و به صورت نا محدود به آن ها ایمیل ارسال کنید. البته سیستم های ایمیل مارکتینگ دیگری هم وجود دارند که به صورت رایگان چنین خدماتی را ارائه می دهند و شما برای شروع می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

۴- افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت یکی از مهمترین عواملی است که شما را در کسب و کار اینترنتی تان موفق می کند. به خاطر اینکه شما باید فروش داشته باشید تا بتوانید درآمد داشته باشید. این فروش هم می تواند از ترافیکی که به سایت شما هدایت می شود صورت گیرد. شما هر چقدر کیفیت محصولات و تبلیغ نویسی حرفه ای داشته باشید زمانی که کسی از وب سایت شما دیدن نکند نمی توانید محصولات خود را بفروشید.

روش های رایگان و پولی برای افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد که من در ادامه قصد دارم روش های رایگانی را به شما معرفی کنم تا بتوانید در ابتدای شروع کارتان از آن ها برای جذب ترافیک به سایتتان استفاده کنید.

۱- شبکه های اجتماعی

با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید به صورت کاملا رایگان ترافیک خوبی رو به سایتتان جذب کنید. اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوبی است که می توانید ترافیک یونیکی را به سایت خود جذب کنید. با فعالیت مستمر و استفاده از هشتگ های مربوط به حوزه کاری خودتان که در واقع می تواند همان کلمات کلیدی تان باشد می توانید پست های خود را در معرض دید افراد زیادی قرار دهید.

۲- سئو و بهینه سازی سایت

گوگل منبع ترافیک بسیاری از سایت های معروف دنیاست. سایت هایی هستند که مثلا ۹۰ درصد از افرادی که از سایتشان در روز دیدن می کنند از طریق گوگل وارد سایتشان می شوند. سئو در واقع بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو که منظور همان گوگل است یکی از اصلی ترین کارهایی است که باید انجام دهید. ترافیکی که از گوگل وارد سایت شما می شود می تواند بسیار بسیار ارزشمند باشد. و درصد بالایی از آن ها ممکن است به مشتری های سایت شما تبدیل شوند.

خیلی از دوستان می گویند سئو کار بسیار سختی است در صورتی که این طور نیست. ولی خب باید بدانید سئو زمان بر است. هنگامی که سایت شما در گوگل دارای جایگاه خوبی باشد می توانید قدرت خود را به رقبایتان به رخ بکشید و صرف نظر از این مورد می توانید ترافیک بسیار خوبی را به صورت کاملا رایگان به سایت خود هدایت کنید. که این دقیقا بهترین روش برای افزایش ترافیک سایتتان است.

جمع بندی و سخن آخر

با توجه به مواردی که به آن ها اشاره کردم باید فهمیده باشید که راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی بسیار آسان و شدنی است. البته من در این مقاله به صورت کاملا مختصر درباره این موضوع صحبت کردم. مثلا راه های جذب ترافیک رایگان بسیار زیاد هستند که من قبلا در مقالات دیگر سایت به آن ها اشاره کردم که می توانید از تمام آن ها استفاده کنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. هر سوالی در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشتید همین حالا از طریق نظرات همین پست بپرسید تا در اولین فرصت پاسخگوی شما باشم. آرزوی من داشتن کسب و کار اینترنتی پولساز برای شماست. موفق باشید.

به اشتراک بگذارید...
  • جواد واعظی

بدون تخصص، چطور کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟

جواد واعظی | پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴ ق.ظ

بدون تخصص، چطور کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟

چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۱۰/۱۱

اگر هیچ تخصصی نداریم چه طور باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ موضوع کاری خود را چه طور انتخاب کنیم؟ بدون هیچ تخصصی مگر می توان کسب و کاری راه اندازی کرد؟ یک سری از دوستان هم هستند که نداشتن تخصص را با عدم علاقه به هر چیزی بیان می کنند. یعنی می گویند نه علاقه ای به چیزی داریم نه تخصصی! حالا تلکیف ما چی هست؟ علاقه به داشتن کسب و کار اینترنتی داریم ولی خب چیزی بلد نیستم باید چه کار کنیم؟

JavanehTeam.ir/?p=2361
بدون تخصص، چطور کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟

علاقه خود را شناسایی کنید

در این قصد دارم در مورد افرادی که تخصص خاصی ندارند و تاکید بر این دارند که به هیچ چیزی هم علاقه ندارند(!) صحبت کنم. آیا واقعا کسانی که اینطوری هستند قادر به راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند؟ در این مقاله همراه من باشید تا بگویم افرادی که هیچ تخصص و علاقه ای به چیزی ندارند چه طور و از کجا باید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنند.

هر فردی که بگوید به هیچ چیزی علاقه ندارد دروغ بزرگی گفته است. امکان ندارد کسی پیدا شود که به چیزی علاقه نداشته باشد. بالاخره تو این همه موضوع مختلف تو این دنیا باید به چیزی علاقه داشته باشد. شما هم اگر فکر می کنید به هیچ چیزی علاقه ندارید آدم نرمالی نیستید!

همین حالا فکر کنید چه کارهایی را در روز با کامپیوتر خود بیشتر انجام می دهید؟ بیشتر دنبال چه چیزهایی در گوگل می گردید؟ بیشتر پیگیر چه چیزهایی هستید؟ بیشتر تو اپلیکیشن های موبایلی هستید یا خبرهای فناوری اطلاعات را می خوانید؟

تمام کارهایی که انجام می دهید را لیست کنید. از بین آن ها به کارهایی که بیشتر انجام می دهید کمی فکر کنید. مطمئن باشید علاقه خود را می توانید پیدا کنید. شاید شما بیشتر وقت خود را به یادگیری نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ می گذارید. شاید دوست دارید اپلیکیشن موبایلی داشته باشید. شاید به نوشتن و وبلاگ نویسی علاقه مند باشید؟

تمام این مثال هایی که زدم خودش می تواند استارت کار شما باشد. هر کدام از این موضوعاتی که گفتم می تواند کسب و کار اینترنتی پر سودی برای شما به وجود بیاورد. شاید همین الان پیش خود بگویید من که هیچ کدام از این ها رو بلد نیستم! من که تخصصی در این موضوعات ندارم پس چه طور باید کسب و کاری در این زمینه ها راه اندازی کنم؟

البته موضوعاتی که به آن ها اشاره کردم فقط مثال بود. حوزه های کاری زیادی وجود دارند که شما می توانید در آن ها موفق شوید که در ادامه در مورد اینکه چه طور باید متخصص شوید و کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید بیشتر صحبت می کنم.

چگونه به یک متخصص تبدیل شوید؟

هیچ کدام از افرادی که الان کسب و کار اینترنتی آموزش محور دارند از همان اول در کارشان متخصص نبوده اند.
باور کنید هیچ کس از ابتدا در کارش متخصص نیست! با تلاش و مطالعه زیاد توانسته متخصص شود. کسانی که الان به خوبی در پادکست ها صحبت می کنند، کسانی که به خوبی محتوا تولید می کنند، کسانی که تصاویر زیبا خلق می کنند، کسانی که سئو بلد هستند، کسانی که طراحی سایت بلد هستند، همه آن ها وقت خود را روی آن گذاشته اند و یاد گرفته اند. هیچ کس یک شبه نمی تواند متخصص و در کاری خبره شود!

شما هم دقیقا باید این کار را انجام دهید. اگر واقعا در کارتان مصمم هستید، اگر واقعا دوست دارید از طریق اینترنت کسب درآمد داشته باشید، اگر واقعا داشتن کسب و کار اینترنتی برای شما دغدغه است باید در کاری که به آن علاقه دارید متخصص شوید.

کار خیلی سختی نیست ولی شاید کمی زمان بر باشد. به عنوان مثال شما به فتوشاپ علاقه دارید می تونید از آموزش های رایگان یا پولی موجود در وب استفاده کنید و کم کم خودتان را در فتوشاپ حرفه ای کنید. یا اینکه مثلا به طراحی سایت علاقه دارید ولی هیچ تخصصی در آن ندارید می توانید از آموزش های رایگان و زیادی که در مورد طراحی سایت با وردپرس در وب فارسی موجود است استفاده کنید.

زمان ما یعنی ۶ یا ۷ سال پیش اینطوری نبود! اینقدر سایت آموزشی وجود نداشت. اینقدر محصولات آموزشی با کیفیت خوب موجود نبود! شاید یاد گرفتن چیزی کمی سخت و زمان بر بود. ولی الان با وجود منابع زیاد در هر زمینه در وب فارسی شما خیلی سریع می توانید هر چیزی را که بخواهید یاد بگیرید.

با وجود این همه رقیب چگونه در کسب و کار اینترنتی موفق شویم؟

خیلی از دوستان این سوال را از من می پرسند که تخصصی که ما داریم الان خیلی دست توش زیاد است. مثلا فتوشاپ بلد هستم ولی چه فایده؟ با این همه آموزش های رایگان و زیادی که در اینترنت وجود دارد چه طور محصولاتم را باید بفروشم؟ واقعا کسی آموزش های من را می خرد؟

اولین مسئله ای پیش می آید این است که زمانی شما در کاری واقعا متخصص شوید می توانید آموزش های زیاد و مختلفی را تولید کنید. فکرتان باز می شود و می توانید زنجیره محصولات خوبی را توسط ایده هایی که دارید به وجود آورید. مثلا همین فتوشاپ دنیای عظیمی دارد و شما بی نهایت محصول آموزشی در موضوعات مختلف می توانید تولید کنید. همین حالا محصولات آموزشی زیادی می توان توسط فتوشاپ تولید کرد که جای خالیشان در وب فارسی کاملا احساس می شود.

به عنوان مثال شما می توانید محصولی با عنوان “آموزش ساخت لوگوهای شرکتی” تولید کنید. یا محصولی با عنوان “چگونه با فتوشاپ آگهی ترحیم درست کنیم؟” یا محصولی با عنوان “طراحی کارت ویزیت شیشه ای” یا محصولی با عنوان “ساخت بنرهای تبلیغاتی دو بعدی کارتونی” یا محصولی با عنوان “آموزش فتوشاپ برای مدیران سایت ها” که در واقع این آموزش برای مدیران سایت هایی هست که قصد دارند تصاویر وب سایت خود (مثل تصاویر پست ها و محصولات آموزشی) را درست کنند می خورد، و خیلی از محصولات با موضوعات مختلفی که از یک فتوشاپ کار حرفه ای بر می آید را تولید کنید.

مسئله بعدی که پیش می آید داشتن رقبای زیاد و قدیمی است. چه طور با وجود این رقبا می توان موفق شد؟ ببینید دوستان به نظر من هر کسب و کار یا هر سایتی برای خود مشتری های خودش را دارد. این بر می گردد به همان مزیت رقابتی که در کسب و کارها وجود دارد. در واقع بارها گفته ام اگر مزیت رقابتی ندارید به هیچ وجه نمی توانید در کسب و کارتان موفق شوید.

البته کار فقط به مزیت رقابتی ختم نمی شود! خیلی چیزهای دیگر دخیل است که شما را از رقبای قدیمی و سرسخت خود می تواند جلو بیاندازد. مثل بازاریابی بهتر، سئوی سایت و جایگاه خوب در گوگل یا برندسازی از طریق شبکه های اجتماعی و …

اگر سرمایه ای ندارید بهترین کار یادگیری است!

اگر واقعا سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ندارید باید از همین الان به فکر یادگیری و متخصص شدن در کاری باشید. چون شاید بدون سرمایه نتوانید مثلا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. با این وجود خیلی ها ناامید می شوند و پیش خود می گویند ما هیچ وقت نمی توانیم کسب و کار اینترنتی داشته باشیم! ولی در صورتی که اینطور نیست. بهترین و کم هزینه ترین راه برای شما راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزش محور بر پایه تولید محتوا است.

دست روی دست گذاشتن دردی را دوا نمی کند. به شما پیشنهاد می کنم همین حالا به دنبال یادگیری در زمینه مورد علاقه خود باشید. شاید متخصص شدن کار سخت و زمان بری باشد. ولی برای شروع اصلا نیازی نیست که حتما متخصص باشید.

جمع بندی و سخن آخر

اگر واقعا به کسب و کار اینترنتی علاقه دارید ولی سرمایه ای ندارید بهترین گزینه برای شما راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزش محور است. انقدر مهم است که دوباره تکرارش کردم. تمام کسانی که از طریق کسب و کار اینترنتی پول دار شده اند دارای فروشگاه اینترنتی، اپلیکیشن موبایلی و یا دیگر کسب و کارها نبوده اند.

خیلی از کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند که اصلا معروف نیستند و چراغ خاموش دارند درآمدهای چند ده میلیون تومانی در ماه کسب می کنند. خیلی از افراد هستند که فقط با تولید محتوای آموزشی و فروش اطلاعات خود، کسب و کارهای پر سودی در اینترنت برای خود ساخته اند.

مطمئن باشید شما هم می توانید. حتی اگر محصولاتی که قصد تولید کردنشان را دارید به وفور در اینترنت یافت شوند یا اینکه رقبای زیاد و سرسختی داشته باشید باز هم می توانید از آن ها جلو بزنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

به اشتراک بگذارید...
  • جواد واعظی

ایده هایی کم هزینه برای راه اندازی کسب وکار اینترنتی

جواد واعظی | پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳ ق.ظ

ایده هایی کم هزینه برای راه اندازی کسب وکار اینترنتی

چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۱۰/۱۲

در این مقاله نیز قصد دارم به شما پیشنهادهایی را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود ارائه کنم. ایده هایی که قصد معرفی آن ها را در این مقاله دارم ایده های پول سازی هستند. شاید کمی ساده باشند ولی مطمئن باشید توسط این ایده ها می توانید کسب و کاری پر سود و در عین حال با کمترین سرمایه را راه اندازی کنید.

ایده هایی کم هزینه برای راه اندازی کسب وکار اینترنتی

تا الان در سطح وب ایده هایی زیادی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی مطرح شده است که اکثر آن ها سود آور و کم هزینه بودند. هدف اصلی من هم این است که ایده هایی را به شما معرفی کنم تا هر کسی با کمترین سرمایه اولیه بتواند از طریق آن ها کسب درآمد از اینترنت را تجربه کند. در ادامه ایده های خوبی را به شما معرفی می کنم که فقط کافی است با من همراه باشید.

۱- تولید محتوا آموزشی برای افراد تازه کار

مطمئن باشید روزانه افرادی پا به عرصه دنیای مجازی می گذارند که هیچ تجربه قبلی نداشته اند. شاید باور نکنید ولی هنوز خیلی ها نمی دانند چه طور باید از اینستاگرام استفاده کنند. خیلی ها نمی دانند چه طور می توانند در تلگرام کانال یا گروه راه اندازی کنند. جست و جو هایی که توسط افراد تازه کار و آماتور در اینترنت می شود بسیار بسیار بالا است. کافی است برای این افراد محتوای آموزشی تولید کنید.

به عنوان مثال عبارت “دیلیت اکانت تلگرام” جست و جوی بسیار بالایی در ماه می شود. در عکس زیر می توانید از این قضیه با خبر شوید! شما کافی است در این موارد محتوا تولید کنید و بعد از آن بنشینید ببینید چگونه ترافیک سایتتان چندین برابر می شود. آن هم کاملا رایگان از طریق گوگل انجام می شود.

بعد از اینکه مخاطبانتان را شناختید می توانید کمی تخصصی تر هم کار کنید. می توانید قسمتی از محتوای آموزشی خود را بفروشید. به عنوان مثال کتابی با عنوان “چگونه از اینستاگرام استفاده کنیم؟” بنویسید و با قیمت اندکی آن را بفروشید. بعد از آن امکان اینکه دوره های آموزشی پیشرفته تر هم بگذارید فراهم می شود. مطمئن باشید تا آن موقع مطالعه شما هم بیشتر شده است و مطالب بیشتری را یاد گرفته اید. به همین سادگی فقط توسط تولید محتوای آموزشی و مورد نیاز مردم کسب و کار شما رونق می گیرد.

شاید تردید داشته باشید که آیا چنین ایده ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خوب است یا خیر! اگر شک دارید همین حالا چیزهای ساده را که به نظر خودتان خنده دار است و شما در آن ها استاد هستید را در گوگل جست و جو کنید تا متوجه شوید که مردم چقدر این مسائل به قول شما خنده دار را سرچ می کنند.

یادتان باشد شما هم از همان اول حرفه ای نبودید مطمئن باشید خیلی ها الان هستند که عین ۵ سال پیش شما در خیلی چیزها آماتور هستند و نیاز به آموزش دارند. پس به این افراد آموزش دهید و از این طریق کسب و کاری پرسود راه اندازی کنید.

۲- تولید محتوای آموزشی درباره تمام افزونه های وردپرس

سایت های قوی در زمینه وردپرس در کشور ما وجود دارند که رسیدن به آن ها شاید غیر ممکن باشد. همانطور که می دانید وردپرس در دنیا و به ویژه در کشور ما طرفدارهای خیلی زیادی را دارد. از آن طرف افزونه هایی که برای وردپرس نوشته می شود روز به روز در حال گسترش است. فکر نمی کنم افزونه ای مورد نیازتان باشد و تا الان کسی در مورد آن افزونه ای ننوشته باشد.

همانطور که می دانید سایت هایی که در زمینه وردپرس کار می کنند درباره همه چیز وردپرس محتوا و محصولات خود را دارند. از فروش افزونه و پوسته وردپرس تا آموزش نصب و کار کردن با آن ها. اما نکته ای که وجود دارد آموزش تصویری است. کاری که شما باید در این ایده انجام دهید همین است. در واقع شما باید آموزش تصویری تمام افزونه های وردپرس را تولید کنید. از ساده ترین افزونه تا حرفه ای ترین افزونه ای که برای وردپرس موجود است. کاری که خیلی از این سایت ها به خوبی انجام ندادند.

شما با این کار می توانید مخاطبان زیادی را به وب سایت خود بکشانید. مطمئن باشید خیلی از افراد هستند که هنوز هم کار با افزونه هایی را بلد نیستند. بیایید برای این افراد محتوای آموزشی تولید کنید. مطمئن باشید با تمرکز کردن روی این قضیه می توانید کاربران زیادی را بدست آورید. شما نه می خواهید قالب وردپرس بفروشید نه افزونه! بلکه فقط و فقط آموزش نصب و کار با تمام افزونه های وردپرسی را باید تولید کنید و در اختیار کاربرانتان قرار دهید.

همانطور که خودتان می دانید بعد از مدتی می توانید قسمتی از محتوای آموزشی خود را به فروش برسانید. اگر می خواهید حرفه ای تر کار کنید می توانید پکیج هایی را درست کنید و در هر کدام از آن ها آموزش یک سری از افزونه های خاص را قرار دهید. مثلا پکیجی با آموزش تمام افزونه های مربوط به افزایش سرعت سایت یا پکیجی مربوط به آموزش تمام افزونه هایی که مربوط به امنیت وردپرس می شود. مطمئن باشید در هر موضوعی که فکرش را کنید ده ها افزونه وجود دارد.

۳- تولید محتوای آموزشی برای خانم ها

هنوز هم که هنوزه سایتی وجود ندارد که آشپزی آموزش دهد. سایتی وجود ندارد که خیاطی آموزش دهد. البته سایت هایی در این زمینه هستند ولی اکثرشون به صورت متنی این کار را انجام می دهند. سایتی وجود ندارد که به صورت تخصصی در این زمینه ها محتوای آموزشی تصویری تولید کند و به مخاطبانش ارائه کند! همانطور که می دانید آشپزی تخصصی است که خیلی ها در آن ناتوان هستند. حتی غذاهای ساده را هم نمی توانند به خوبی درست کنند. خب آیا این افراد نیاز به آموزش ندارند؟

شاید پیش خودتان بگویید آموزش آشپزی از تلویزیون و چند شبکه روزانه پخش می شود. ولی آیا سایت ۱۲ شب هم خبری از این آموزش ها از تلویزیون است؟ کسی که نصفه شب بخواهد یک غذای ساده و در عین حال سریع درست کند باید چه کند؟

اگر خودتان در این زمینه تخصص دارید دست به کار شوید. فرقی نمی کند آقا هستید یا خانم، مهم این است که در این زمینه تخصص دارید. برای شروع سخت نگیرید و از تلفن همراه خود برای ضبط کردن آموزش ها استفاده کنید. در اینترنت جست و جو کنید تا مهارت های لازم را برای ضبط با کیفیت آموزش ها با موبایل خود را کسب کنید.

کسب درآمد از این راه هم کاملا مشخص است. ابتدا از آموزش پخت غذاهای ساده و اصیل ایرانی شروع کنید و به صورت رایگان آن ها را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. بعد از مدتی دسترسی به آموزش درست کردن غذاهای تخصصی را پولی کنید.

تولید محتوای آموزشی برای خانم ها در موضوعات مختلف می تواند انجام شود. نیاز به محتوای آموزشی برای بانوان زیاد احساس می شود. کافی است جست و جو کنید و در زمینه های مختلف این نیازها را پیدا کنید و در مورد آن ها محتوای آموزشی و هدفمند تولید کنید.

جمع بندی و سخن آخر

امیدوارم از ایده های مطرح شده در این مقاله استفاده کافی را برده باشید. فراموش نکنید کسب و کارهای اینترنتی که بر پایه تولید محتوا هستند خیلی پولساز اند. یکی از مزیت هایی که این نوع کسب و کارها دارند این است که با کمترین هزینه می توان آن ها را راه اندازی کرد. از دیگر مزیت های آن این است که سایت هایی که محتوای حرفه ای تولید می کنند نیاز به هیچ گونه تبلیغاتی ندارند. به این خاطر که با تولید محتوا می شود ترافیک فوق العاده ای را به صورت رایگان از گوگل دریافت کرد.

این چیزی است که خودتان دارید مشاهده می کنید. از طرفی سایت های محتوایی سئوی خوبی هم دارند. پس اگر ایده ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان ندارید پیشنهاد می کنم از همین ایده ها استفاده کنید و کسب و کارتان را هرچه زودتر راه اندازی کنید.

به اشتراک بگذارید...
  • جواد واعظی

درج اتوماتیک عنوان فصل در سرصفحه (word)

جواد واعظی | پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ق.ظ

درج اتوماتیک عنوان فصل در سرصفحه (word)

چکیده این مطلب:منتشر شده در تاریخ: ۹۶/۰۹/۲۹

ممکن است کتابی که در حال صفحه آرایی آن هستید، از چندین فصل و قسمت تشکیل شده باشد و سفارش دهنده از شما بخواهد تا این عناوین در سرصفحه هر قسمت بیایند.

JavanehTeam.ir/?p=2291
درج اتوماتیک عنوان فصل در سرصفحه (word)

برای این که عنوان هر بخش یا قسمت را بخواهید به طور مستقل در بالای صفحات هر فصل بیاورید، معمولاً از روش ایجاد سشن (section) جدید و درج آن عنوان در سرصفحه و تکرار این فرآیند برای همه قسمت های کتاب استفاده می شود.
اما این روش برای کتابهایی که تعداد بخش های آن ها زیاد است و یا کتابهایی که امکان تغییر عنوان فصل دارند، بسیار سخت و زمان بر است.

و اما این روش…

در این روش ابتدا به عناوین فصول استایل خاصی (مثلاً heading1) بدهید.
(بافشردن کلیدهای alt+ctrl+1 و یا انتخاب از منوی style)

پس انتخاب همه عناوینی که قصد دارید در سرصفحه آورده شود، به عنوان یک استایل خاص، نوبت این می رسد که به طور اتوماتیک مطالب این استایل را فراخوانی و در سرصفحه نمایش دهید.
برای این کار وارد تنظیمات سرصفحه و پاصفحه (header and footer) شوید. Insert>Header>Blank

حالا نوبت به درج متن از استایلی که تعریف کردید می رسد. Insert>Quick parts>Fields

با باز شدن پنجره انتخاب نوع و متغیر فیلد (Field) ابتدا گزینه Styleref را انتخاب و از منوی مقابل استایلی که برای تیتر در نظر گرفته بودید را انتخاب کنید و روی دکمه OK کلیک کنید تا درج محتوا از این استایل به صورت اتوماتیک انجام شود.

و این هم نتیجه نهایی بعد از زدن دکمه OK:

و این عنوان تا وقتی به متن دیگری با این استایل (در اینجا Heading 1) نرسید، در بالای تمام صفحات قرار خواهد داشت و برای تیتر بعدی به طور اتوماتیک تغییر خواهد کرد و نیازی به ایجاد سشن و فصل بندی دیگر نیست…

به اشتراک بگذارید...
  • جواد واعظی